Om undervisningen

Skolen tilbyr undervisning til alle aldersgrupper: Barn, ungdommer, voksne og pensjonister. Lærerne tilpasser undervisningen til elevens behov og nivå: Nybegynner, viderekommende, og de som har spilt før og vil fornye og utvikle ferdigheter og musikkforståelse. Som elev ved Søndre Skøyens musikkskole lærer du først og fremst å spille piano, men du vil også treffe andre som har samme interesse og kanskje få nye venner. Vi har fellessamlinger og konserter hvert semester.

Hver uke møtes elev og lærer til en spilletime på 30 minutter. Her vil du lære nye stykker, trene gehøret, lære noter og musikkteori så du etter hvert kan lære deg stykker på egenhånd. Mellom hver spilletime øver du på stykkene. Jo mer trening, jo flinkere blir du og jo morsommere blir det å spille! Du er selv med å bestemme hva slags musikk, og hvilke stykker du vil spille.

Det er to lærere som underviser ved musikkskolen dette skoleåret: Svetlana Budarina og Jostein Betten.